دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» صاحب زمان

صاحب زمان

یکی از القاب حضرت ولی عصر(عج) صاحب الزمان می ­باشد که این نام به جایگاه ویژه آن حضرت(عج) اشاره دارد. اگر چه همه امامان معصوم(ع) صاحب زمان خویش بودند؛ ولی به اعتبار عمر طولانی حضرت ولی ­عصر(عج) این لقب مختص آن­ حضرت شده ­است. رسول گرامی اسلام(ص) فرمودند: «مَنْ اَحَبَّ اَنْ یَلقِیَ اللّهَ وَ قَدْ کَمُلَ ایمانُهُ وَ حَسُنَ اِسلامُهُ فَلْیُوالِ الحُجَّهَ صاحِبَ الزَّمانِ القائمَ المُنْتَظَرَ المَهْدِیّ علیه السلام...؛ هرکس دوست دارد خداوند را در حال کمال ایمان و حسن اسلام ملاقات کند، پس می ­بایست حجّت، صاحب الزّمان قائم منتظر مهدی(ع) را دوست داشته باشد.» (الفضایل، ص۱۶۶) همچنین امام صادق(ع) در معرفی ائمه(ع) ‏فرمودند: «... وَ آخِرُهُمُ القائِمُ بِالحَقِّ بَقیَّهُ­اللهِ فی­ الاَرْضِ وَ صاحِبُ الزَّمانِ؛ و آخرین آنها قائم به حق بقیه­ اللّه در زمین و صاحب الزّمان است.(کمال الدین، ج ۲، ص۳۴۲)

به اعتقاد شیعه، خداوند در هر زمان، ولایت، رهبری و هدایت جامعه را به عهده انسان­ های برتر آن زمان گذاشته است. این انسان ­ها از هرگونه خطا و اشتباه محفوظ و مصون می­ باشند. آنان در مقام ولایت و امامت انسان­ های زمان خود را مدیریت می­ کنند. صاحب الزمان به معنای صاحب اختیار مدیریت امور جامعه اسلامی مخصوص پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) می ­باشد. این مقام پس از یازدهمین امام، به حضرت مهدی(عج) رسیده است. این همان ولایت تشریعی و مقام امامت است که در نام­ه ای ولی عصر، امام عصر، امام زمان، صاحب الامر نیز متبادر می ­شود.

براساس روایات، حضرت ولی عصر(عج) بعد از ظهور، ابتدا همگان را به دین و صلح فرا خوانده و با آن‏ها مدارا مى ­نمایند. امّا دشمنان دعوت امام(عج) را نادیده ‏گرفته و بر علیه ایشان قیام مى­ کنند. امام(عج) با بهره‏ گیرى از همه قدرت و امکانات، با دشمنان برخورد می کنند، در این درگیرى‏ ها سرانجام حضرت(عج) پیروز مى‏ شوند. امام باقر(ع ) فرمودند: «حضرت قائم از ما است و فرمانروایى حضرت شرق و غرب را فرا مى‏ گیرد.»(احقاق الحق، ج۱۳، ص۲۵۹)

آن حضرت(عج) مرزهاى جغرافیایى را برچیده و حکومت جهانى تشکیل می ­دهند. این حکومت همان حکومت آرمانى موعود است که در روایات از آن به «دولت کریمه» تعبیر شده است.

بی شک حکومت آرمانى آن ­حضرت(عج) حکومت صالحان و پارسایان خواهد بود. در روایات آمده است که دولت امام ­زمان(عج) را برخى از پیامبران و جانشینان آنان و صالحان و از اصحاب پیامبر اسلام(ص) تشکیل مى ‏دهند. ما انقلاب اسلامی را مقدمه ­ای بر انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) می ­دانیم و امیدواریم این انقلاب به انقلاب جهانی آن حضرت(عج) متصل گردد؛ ان شاء الله.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده