ثروتسازی با هیپنوتیزم


» جمعه های انتظار

جمعه های انتظار

در خصوص روز ظهور حضرت ولی­عصر(عج) روايت­ های مختلفی وجود دارد: برخي از روايات دلالت دارند بر اینکه آن حضرت(عج) روز جمعه ظهور مي­ كنند. به عنوان مثال، امام جعفر صادق(ع) فرمودند: «قائم ما اهل بيت در روز جمعه قيام مي­ كنند.»(مهدي موعود، ص106) همچنین در مورد نداي آسماني که در روز ظهور به گوش می­ رسد و همه آن را می شنوند اخباري وجود دارد که اعلام می­ کند: آن روز، روز جمعه خواهد بود.(ر.ک: الغيبه، ص344)

سيّد بن طاووس در مورد تقسیم روزها به حضرات معصومین(ع) می ­نویسد: «ابن بابويه(ره) به طور مستند از شخصي به نام سقربن ابي­دلف روايت كرده است: وقتي متوكّل عباسي، حضرت امام علي النقي(ع) را به سامرا طلبيد و او را زنداني كرد، رفتم كه حضرت(ع) را زيارت كنم. عرض كردم: از رسول خدا(ص) روايت شده است: «لاتعادوا الأيّام فتعاديكم؛ با روزها دشمني نكنيد كه با شما دشمني خواهند كرد.» معناي اين حديث را نفهميدم. لطفاً راهنمايي ‏ام كنيد. حضرت(ع) فرمودند: مراد از ايّام ما هستيم. شنبه به اسم حضرت رسول خدا(ص) است. يكشنبه اميرمؤمنان(ع)، دوشنبه امام حسن(ع) وامام حسين(ع)، سه­ شنبه به امام سجّاد(ع) و امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، چهارشنبه به امام موسي­ كاظم(ع) و امام رضا(ع) و امام جواد(ع) و خود من، پنجشنبه به فرزندم امام حسن عسكري(ع) و جمعه متعلق به فرزند فرزندم، حضرت مهدي امام زمان(ع) است.»(مفاتيح الجنان، ص97 به نقل از جمال الأسبوع)


البته در بعضی از روايات معتبر روز قيام آن حضرت(عج) شنبه ـ مصادف با روز عاشورا ـ تعیین شده است.(ر.ک: منتخب ‏الاثر، فصل ششم، باب نهم، صص 574 تا 576)

با توجه به اختلاف روايات ـ نوروز، روز عاشورا، بیست و سوم رمضان و شنبه ـ تعيين روز ظهور امام زمان(عج) مشكل است. در هم­ زماني نوروز با عاشورا اشكالی به نظر نمي­ رسد و يكي شدن اين دو روز ممكن است و هم­ زماني اين دو روز با جمعه يا شنبه نيز ممكن است. چنان كه در روايتي از امام باقر(ع) نقل شده است که فرمودند: «گويا قائم را مي‌بينم روز عاشورا ـ كه روز شنبه است ـ بين ركن و مقام ايستاده است.»(بحار الانوار، ج52، ص29)

مشهور آن است كه حضرت ولی عصر(عج) روز جمعه ظهور مي ­كنند. در مورد علت تعیین روز جمعه برای ظهور حضرت حجت(عج) دليل خاصي مطرح نشده است. اما روز جمعه به علت ويژگي‌هايي كه دارد مي‌تواند به عنوان روز ظهور انتخاب شود:

ـ روز جمعه بهترين روز ايام هفته بوده و روز عيد مسلمين است.

ـ روز جمعه روز رحمت است؛ زيرا عذاب الهي از اهل عذاب(در عالم برزخ) برداشته مي‌شود.

ـ روز جمعه روزي است كه محبان امام زمان(ع) با خواندن دعاي ندبه آمادگي بيشتري براي امر ظهور دارند...



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده